.

Zajímavou statistikou se může pochlubit jedna z mediálních agentur, která zveřejnila výsledky průzkumu zaměřeného na využívání sociální sítě Facebook. Týká se denní doby, kdy jej lidé aktivně používají k odesílání komentářů, názorů, a sdílených odkazů.
Nejoblíbenější čas, kdy Češi sáhnou po sociálních sítích, aby se spojili se svými přáteli, je osmá hodina večerní. To je právě doba, kdy končí hlavní zpravodajská relace v televizi. Podle průzkumů sleduje zprávy v TV mezi 19. a 20. hodinou v naší zemi přibližně 75 procent dospělých osob. Pouhá čtvrtina národa zprávy nesleduje kvůli jiným aktivitám, nebo jsou lidé v té době v zaměstnání, případně zprávy sledují jen okrajově. Odhaduje se, že zhruba 4 procenta lidí se vůbec nezajímá o současné dění v zemi, a nesleduje ani televizi, ani události na Internetu.
ukazatel myši

.

Nejvíce komentářů ve čtvrtek, nejméně v sobotu

Využívání sociálních sítí začíná kulminovat již od 18 hodin a nejvíce aktivních uživatelů je přihlášeno ve 20 hodin. Je to přibližně necelý milion lidí. V 18 hodin je to zhruba tři čtvrtě milionu uživatelů a ve 23 hodin už necelého půl milionu lidí.
Facebook přináší lidem možnost komentovat události, které právě shlédli na televizní obrazovce. Největší objem komentářů po síti, které se touto cestou šíří, tedy nejsou osobní záliby, trávení volného času, nějaké příjemné a zábavné aktivity, ale v největší míře je to bohužel orientace na negativní typy zpráv, které nám média servírují přímo ve velkém. Tedy např. z naší politické scény, z dění ve světě, případně z nepříjemných událostí, jaké postihly oběti trestných činů, nehod, a přírodních katastrof.
řádky s písmenem
Zajímavé je také vědět, že uzavřených profilů na Facebooku je pouze zhruba 42 procent, ostatní profily jsou veřejné. Zhruba 60 % lidí se ke svým účtům hlásí denně, a jednou týdně tuto službu využije 85 % osob. Největší objem sdílených zpráv a komentářů se odtud chrlí vždy ve čtvrtek, nejméně jich je v sobotu.

Televizní zprávy lidé často komentují na sociálních sítích
3.3 (65.71%)7
.